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전하영 - 8기

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프레임 워크

16mm

4:3

2014년

One of my recent interests is letting the image flow in time, free from the domination of the screen. Framewalk was shot on 16mm B&W film in a stop motion fashion where a single frame was taken for each step around Cloud Gate. The original architectural aura of the gate is lost as the image residues are scattered like ghostly shadows in time.

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Sleep Talk

16mm/Super8 film

color, stereo, 2min

2013년

우연히 녹음된 잠꼬대를 통해 무의식이 발화되는 언어를 듣는다. 옵티컬 프린팅이라는 필름의 재공정 과정을 통해 이중으로 변형된 이미지의 반복은 리드미컬하게도 도달 불가능한 무의식의 지점을 향해 미끄러진다. In SLEEP TALK, the ambiguous state of wakening and sleeping is registered by sound. Accidentally recorded sleep talking that is unintelligible introduces a brief glimpse of the land of subconscious.

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Private Sections

1280x720 HD

color, stereo, 6min

2013년

프레임을 고정시킨 채로 집 안에 내장된 조명들을 분리하여 켜는 반복적인 샷의 전개를 통해 프레임 내에 공간감을 주어 깊이를 달리하였다. 사적인 공간에서의 빛의 설계가 어떻게 구획되는지를 탐구하고 바라본다. A gaze and talking lights. Shot by built-in camera on notebook, fixed camera setting shows different moods of the room as the light sources are changed and gradually reveals the invisible sections of architectural space of modern apartment that are divided by built-in light system.

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박제된 공주

1920X1080 HD (4K 촬영)

color, stereo, 17min

2012년

무심하게도 잔혹한 도시, 서울에서 우연으로 엮인 두 여성의 운명의 갈래 길을 따라간다. 여성이 여성에 대한 범죄를 어떻게 받아들여야 하는가에 대한 사회학적인 의문을 던지고 있다.

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연인의 파편들

16mm/HD, single or two channel video

B&W/color, 23min

2010년

A Lover's Fragments attempts to capture physicality of memories and repetitive act of remembering. The separation of two parts refers not only the relationship of two loers but also inevitable parting of two media, film and digital video, in post-film era in cinema. Although this piece is originally edited for theatre screening, it may also be re-edited and installed in other representational form

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죽은 사람의 책상을 관찰하는 것

HDV

color, stereo, 11min

2009년

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빨간모자

16mm (디지베타)

color, mono, 19min

2006년

실종되어가는 여자들을 찾아 헤매는 한 여자. 우연히 살인사건을 목격하고, 범인으로 짐작되는 빨간모자의 남자를 쫓아간다. 그는 다름아닌 그녀가 남몰래 흠모하던 남자인데... 여자는 혼란에 빠지고 밤은 길기만 하다.

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나는 달걀 먹은 병아리

720x480 single channel video

color, stereo, 6min

2004년

병아리를 데리고 놀던 나는 문득 배가 고파 달걀 후라이를 해 먹는다. 사랑의 폭력성, 먹는 행위의 야만성, '나'라는 주체의 이중성에 대하여...